Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r. str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 str. 2), zwane dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Komendant Główny Straży Granicznej:
- adres: Al. Niepodległości 100, 02-585 Warszawa,
- telefon: +48 22 500 40 00 (centrala),
- e-mail: gabinet.kg@strazgraniczna.pl.
2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Straży Granicznej sprawuje inspektor ochrony danych:
- Dyrektor Biura Ochrony Informacji Komendy Głównej Straży Granicznej
- adres: Al. Niepodległości 100, 02-585 Warszawa,
- e-mail: boi.kg@ strazgraniczna.pl,
- tel. 22 500 40 35.
3. Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu nagrywania rozmów telefonicznych w celu podniesienia bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi interesantów oraz zabezpieczenia interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych oraz Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów lub dochodzenia roszczeń oraz zabezpieczenia materiału dowodowego. Monitoringiem objęte są rozmowy przychodzące i wychodzące.
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO oraz art. 1 ust. 2 oraz art. 9 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Strazy Granicznej.
Zgoda na nagrywanie jest dobrowolna, ale niezbędna do uzyskania połączenia telefonicznego.
4. Odbiorcy danych osobowych.
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
5. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
6. Czas, przez który dane osobowe będą przechowywane w Straży Granicznej.
Nagrania rozmów przechowywane są przez okres 24 miesięcy od momentu ich zarejestrowania w systemie SG.
7. Prawa osób, których dane osobowe są przetwarzane przez Straz Graniczną.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Straż Graniczną, przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, z zastrzeżeniem określonym w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781);
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych - w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku gdy:
- kwestionowana jest prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a wnoszony jest sprzeciw usunięcia danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń osoby fizycznej,
- Wniesiony zostanie skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Straży Granicznej danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9. Profilowanie
Decyzje nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany, a dane osobowe nie podlegają profilowaniu.
10. Rozpoczęcie rejestracji treści rozmowy
Rozpoczęcie rejestracji treści rozmowy zostanie poprzedzone stałym komunikatem informującym, że treść rozmowy może być rejestrowana. Jeżeli osoba telefonująca nie wyraża zgody na jej nagrywanie, proszona jest o przerwanie połączenia.