"Organizacja szkoleń w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów dla funkcjonariuszy Straży Granicznej"
WARTOŚĆ PROJEKTU 186 200,00 PLN
DOFINANSOWANIE NFOŚiGW 186 200,00 PLN
Projekt był odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby szkoleniowe związane bezpośrednio z przygotowaniem do realizacji ustawowego zadania Straży Granicznej tj. zapobiegania transportowaniu, bez zezwolenia wymaganego w myśl odrębnych przepisów, przez granicę państwową odpadów, szkodliwych substancji chemicznych oraz materiałów jądrowych i promieniotwórczych, a także zanieczyszczaniu wód granicznych (art.1 ust.2 pkt 12 ustawy o Straży Granicznej).
Zgodnie z przyjętymi założeniami, szkolenia w ramach przedmiotowego projektu zostały przeprowadzone przez kadrę dydaktyczną Centralnego Ośrodka Szkolenia SG w Koszalinie. Odbiorcami powyższych szkoleń byli funkcjonariusze wszystkich oddziałów Straży Granicznej.
W trakcie szkolenia zostały zrealizowane następujące cele pośrednie, zgodnie z którymi uczestnicy nabyli wiedzę i umiejętności z zakresu:
podstaw prawnych transgranicznego przemieszczania odpadów,
identyfikacji odpadów,
klasyfikacji odpadów,
procedur notyfikacyjnych,
dokumentacji towarzyszącej transportowi,
dokonywania kontroli legalności transportu odpadów,
identyfikacji: odpad- nie odpad,
kontroli poprawności wypełnienia dokumentu przesyłania oraz informacji wymaganych na podstawie Rozporządzenia WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów.
Szkolenia w ramach projektu były zrealizowane w okresie od lutego 2012 r. do czerwca 2013 r. Ogółem przeprowadzono 15 edycji szkoleniowych w trakcie których przeszkolono 324 osoby.