FGZ.12.3121
„Rozbudowa Centralnej Bazy Danych SG o Centralny System Zarządzania -wdrożenie usługi katalogowej w oddziałach i placówkach Straży Granicznej”
Projekt został zrealizowany z wykorzystaniem środków z Funduszu Granic Zewnętrznych w ramach alokacji 2012.
Projekt miał na celu optymalizację procesów autoryzacji i autentykacji w Systemie CBDSG, wdrożenie Centralnego Systemu Zarządzającego stacjami użytkowników końcowych wraz z usługą katalogową. Pozwoliło tona centralne zarządzanie uprawnieniami i dostępem do zasobów systemowych w tym w obecnie funkcjonujących systemach CBD SG EWIDA,SWK oraz budowanym ZSE 6 (odprawa graniczna, komunikacja z SIS II,VIS) znacząco poprawiając bezpieczeństwo przetwarzanych informacji(centralne wdrożenie polityk bezpieczeństwa stacji końcowych,posiadanie pojedynczych profili).
Przedmiotowy projekt zrealizowano w ramach trzech pod projektów:
PP1 Dostawa serwerów wraz z licencjami i szkoleniami na kwotę 2 147 641, 50 zł.
PP2 Dostawa Centralnego Systemu Zarządzania wraz z niezbędnymi licencjami zarządzającymi stacjami końcowymi na kwotę 2 110 794, 08 zł.
PP3 Dostawa stanowisk końcowych na kwotę 1 672 800 zł.
zakupiono:
- 86 serwerów do CSZ,
- 100 licencji dostępowych doCSZ,
- 620 stanowisk komputerowych typu AIO dedykowanych do współpracy z CBD SG na stanowiskach związanych z ochroną granicy państwowej,
- 2 szkolenia pracowników dotyczące wdrażania i administracji CSZ,
- utworzono Centralny System Zarządzania 1,
- 3 500 licencji dostępowych do serwerów.
- 7 500 licencji Centralnego Systemu Zarządzania dla stanowisk końcowych.
W ramach projektu została dostarczona infrastruktura sprzętowo-licencyjna dla Centralnego Systemu Zarządzani. Komputery i serwery lokalne zostały dostarczone do wszystkich jednostek organizacyjnych SG na granicy zewnętrznej,lotnisk oraz Komendy Głównej Straży Granicznej co pozwala objąć więcej niż 80% komputerów korzystających z systemu CBD SG.