Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych
Informacja w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) uprzejmie informujemy, że dla osób doświadczających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, zwanych dalej „osobami uprawnionymi” w Komendzie Głównej Straży Granicznej w Warszawie udostępnia się następujące usługi wspierające komunikowanie się poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej, zwykłej
- przesyłanie faksów
- telefonicznie (za pośrednictwem osoby przybranej)
Ponadto istnieje możliwość skorzystania przez osoby uprawnione z usług tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) i SKOGN (sposobu komunikowania się osób głuchoniemych). W tym celu należy zgłosić ten fakt w urzędzie w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:
- e-mail na adres: gkg.kg@strazgraniczna.pl
- faksem na nr: 22 500 47 65
- listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd):
- telefonicznie za pośrednictwem osoby przybranej pod nr 22 500 41 93
- imię i nazwisko osoby wnioskującej
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną (wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numeru faksu)
- przedmiot rozmowy w Komendzie Głównej Straży Granicznej oraz metodę komunikacji (PJM, SJM, SKOGN)